Om Jotib

JOTIB AB grundades sommaren 2010 men det var först 2014 som tankarna om ett verktyg för Sveriges kommuner och företag började ta form. Detta verktyg skulle bidra till en balanserad ekonomi och en bättre personalplanering, anpassad för verksamheten och dess behov. Vi hade också en idé om att skapa ett företag som skulle växa och bli etablerat inom IT och ekonomi, vilket var områden där stor expertis och erfarenhet redan fanns, och vi ville särskilja oss genom att leverera nytänkande produkter och tjänster som gjorde stor skillnad för kunden.   

Mycket snart kändes detta helt rätt i tiden och JOTIB tog hjälp av Jönköpings kommun och sju kranskommuner för att utveckla och anpassa verktyget. Succén var omedelbar och sommaren 2016 var verktyget som vi benämner Jotibmodellen klart att levereras. 

Idag har vi kunder från Pajala i norr till Burlöv i söder. Vi växer fort och är idag etablerade över hela Sverige. 
​​​​​​​
JOTIB AB ägs idag av fem delägare och drivs operativt av en härlig blandning av säljare, konsulter och utvecklare.
"Jotibmodellen har verkligen hjälpt våra chefer att förbereda sig på framtidens utmaningar."
"Vi har sparat miljontals kronor genom Jotibmodellen."

Vår anda

Vi på JOTIB är ett positivt gäng där vi har högt till tak och väldigt roligt tillsammans. Vi är också professionella, opretentiösa och snälla. Vi har ett stort samhällsengagemang och vi ser att Jotibmodellen gör nytta både i det lilla företaget och för den stora kommunen – detta skapar en ännu större drivkraft hos oss. Vi brinner för att hjälpa våra kunder att ta sig till nästa nivå och vi tänker gärna utanför givna ramar för att hitta ett arbetssätt som passar den enskilde kunden och som samtidigt skapar resultat på både kort och lång sikt.